საწრეო მუშაობის პროგრამა
საწრეო მუშაობის პროგრამა
პროგრამა „ჩვენი საზოგადოება“ შედგება 5 გაკვეთილისგან,რომელსაც
თან ერთვის სპეციალური მასალების ნაკრები და დამატებითი აქტივობები.
მე-6 გაკვეთილი ჩავატარე შემაჯამებელი გკვეთილი.
პროგრამაში მონაწილეობის შედეგად მოსწავლეები შეძლებენ:
ü დაახასიათონ საზოგადოება;
ü გაარჩიონ საზოგადოებაში არსებული პროფესიები და გააცნობიერონ
თითოეული სამუშაოებისთვის საჭირო სხვადასხვა უნარი;
ü გააცნობიერონ, როგორ ეხმარება საზოგადოებას კერძო და
სახელმწიფო სამსახური;
ü ახსნან, თუ როგორ უწყობს ხელს საგადასახადო სისტემა
სახელმწიფო მომსახურების მიწოდებას;
ü გაიაზრონ ხმის მიცემის პროცესი,როგორც პასუხისმგებლობის
მქონე მოქალაქეების ქმედება და წვლილი საზოგადოების საჭიროებების დასაკმაყოფილებლად;
ü აღწერონ ფულის მიმოქცევა საზოგადოების ეკონომიკაში.
გაკვეთილი
1 (შეხვედრის დრო : 23.03.2017წ. 15:45; შეხვედრის ხანგრძლივობა 45 წთ.)
ადამიანები
ერთად მუშაობენ საზოგადოებაში.
მოსწავლეები სწავლობენ ,რა არის საზოგადოება და ეცნობიან
საზოგადოებაში არსებულ სხვადასხვა სამუშაოს.
მიზნები:
მოსწავლეები შეძლებენ:
·
დაახასიათონ
საზოგადოება;
·
აღწერონ
ადამიანებს როგორ შეაქვთ წვლილი საზოგადოებაში და როგორ სწავლობენ საზოგადოებისგან; .
·
გაარჩიონ
საზოგადოებაში არსებული სხვადასხვა პროფესია
და გააცნობიერონ ყოველი მათგანისათვის საჭირო უნარები;
მასალები:
§ 1 პროგრამის პოსტერი;
§ 7 საკვანძო ტერმინთა საჩვენებელი ბარათი(1-7);
§ 1 ბარათის დასტა „პროფესიები“;
§ 1 სათამაშო ქვების შეკვრა (18 ცალი);
§ 30 მაგნიტიანი ბარათი;
§ 30 ფანქარი;
გაკვეთილი
2 . (შეხვედრის დრო:
30.03.2017წ; 15:45 შეხვედრის ხანგრძლივობა
45 წუთი)
ტკბილი
დონატები
მოსწავლეები სწავლობენ, რომ მუშაკები,რომლებიც აწარმოებენ
საქონელსა და მომსახურებას, საკუთარი შრომის სანაცვლოდ იღებენ ფულს.
მიზნები:
მოსწავლეები შეძლებენ:
·
განმარტონ
ტერმინები: „წარმოების პროცესი“ , „პროდუქტი|“ , „საქონელი“ , „მომსახურება“;
·
ინოვაციურად
მიუდგნენ პროდუქციის წარმოების პროცესს;
·
ახსნან,
რომ საზოგადოების წევრები, ადამიანები, ფულს შრომის შედეგად იღებენ;
მასალები:
§
1პროგრამის
პოსტერი;
§
7 საკვანძო
ტერმინთა საჩვენებელი ბარათი (8-14);
§
1 ტკბილი
დონატიების წარმოების პოსტერი(36 დონატის ფურცელი);
§
12
სტიკერების ფურცელი „ინგრეიენტები“;
§
30
მოსწავლის რვეული;
§
ფერადი
ფანქრები;
გაკვეთილი
3. (შეხვედრის დრო:06.04.2017წ; 15:45 შეხვედრის ხანგრძლივობა
45 წუთი)
კერძო
და საჯარო სამსახურები
მოსწავლეები შეისწავლიან, როგორ მოძრაობს სამსახურსი
არებული ფული საზოგადოებაში და როგორი გავლენა აქვს ამ ფულს ადამიანებზე, ბიზნესებსა
და მთავრობაზე.
მიზნები:
მოსწავლეები შეძლებენ:
·
განსაზღვრონ
და ერთმანეთისგან განასხვაონ კერძო და საჯარო სამსახურები;
·
ახსნან,თუ
როგორ ეხმარება გადასახადები საჯარო მომსახურების მიწოდებას.
მასალები:
§
1პროგრამის
პოსტერი;
§
2საკვანძო
ტერმინთა საჩვენებელი ბარათი (15-16);
§
1 ბარათების
დასტა „პროფესიები“(32 ბარათი);
§
30
სამუშაო ფურცელი „როგორ ფუნქციონირებს საზოგადოება“;
§
30სტიკერების
ფურცელი „ბიზნესები“
§
1 სამკერდე
ნიშანი „გადასახადების ამკრეფი“
§
16
სათამაშო 5-ლარიანი კუპიურების ფურცელი;
§
30
ფანქარი;
გაკვეთილი
4. (შეხვედრის დრო:13.04.2017წ; 15:45 შეხვედრის ხანგრძლივობა
45 წუთი)
მოდი ,მივცეთ ხმა!
მოსწავლეები მონაწილეობენ
გადაწყვეტილებაში,რომელიც სასარგებლო იქნება სკოლის საზოგადოებისთვის. ისინი აძლევენ
ხმას პირადი არჩევანის გამოსახატად და უმრავლესობის ნების გამორკვევის მიზნით.
მიზნები:
მოსწავლეები შეძლებენ:
·
პრაქტიკულად
გაიარონ გადაწყვეტილების მირების პროცესი;
·
გააცნობიერონ,
რომ ხმის მიცემა არის მოქალაქის ქმედება და შეიტანონ წვლილი საზოგადოების საჭიროებების
დასაკმაყოფილებლად.
მასალები:
§
1პროგრამის
პოსტერი;
§
4 საკვანძო
ტერმინთა საჩვენებელი ბარათი (17-20);
§
1 სტიკერების
ფურცელი „მე მივეცი ხმა“
§
1 სქემა
„გადაწყვეტილწბის ხე“
§
30
სამუშაო ფურცელი „მიიღე გადაწყვეტილება“
§
5 საარჩევნო
ბიულეტენის ფურცელი (30 ბიულეტენი)
§
30
ფანქარი
გაკვეთილი
5. (შეხვედრის დრო:03.05.2017წ;
15:45 შეხვედრის ხანგრძლივობა 45 წუთი)
საზოგადოებაში
ფულის მიმოქცევა
მოსწავლეები შეისწავლიან ფულის მოძრაობას საზოგადოებაში
მიზნები:
·
გაარჩიონ
ერთმანეთისაგან ფულის სახეობები
·
აღწერონ
ფულის მიმოქცევის პროცესი საზოგადოების ეკონომიკაში.
მასალები:
§
1პროგრამის
პოსტერი;
§
2 საკვანძო
ტერმინთა საჩვენებელი ბარათი (21-22);
§
15
ფურცელი „ფულის ბარათები“
§
30
მოსწავლის რვეული(რომელშიც არის სიმრერის „ფული ბრუნავს“ტექსტი)
§
მუსიკალური
CD
§
1 დიდი
ოცთეთრიანის ბარათი
§
1 ბიზნესების
სამაგიდო ბარათების ნაკრები
§
30
სერტიფიკატი
§
30
ფანქარი.
გაკვეთილი 6. (შეხვედრის დრო:01.06.2017წ; 15:45 შეხვედრის ხანგრძლივობა
45 წუთი)
ჩვენი საზოგადოება (შემაჯამებელი გაკვეთილი)
მოსწავლეები გაიხსენებენ რა არის საზოგადოება,საკვანძო
ტერმინებს, პროფესიებს,წარმოებას,განასხვავებენ კერძო და საჯარო სამსახურს. ფულის ბრუნვას
საზოგადოებაში.
მიზნები:
მოსწავლეები შეძლებენ:
·
დაახასიათონ
საზოგადოება
·
საკვანზო
ტერმინების განმარტებას
·
გაარჩიონ
საზოგადოებაში არსებული სხვადასხვა პროფესია
და გააცნობიერონ ყოველი მათგანისათვის საჭირო უნარები;
·
განსაზღვრონ
და ერთმანეთისგან განასხვაონ კერძო და საჯარო სამსახურები;
·
გაარჩიონ
ერთმანეთისაგან ფულის სახეობები
·
აღწერონ
წარმოებისა და ფულის მიმოქცევის პროცესი საზოგადოების ეკონომიკაში.
მასალები:
§
1პროგრამის
პოსტერი;
§
22საკვანძო
ტერმინთა საჩვენებელი ბარათი (1-22);
§
ბარათის
დასტა „პროფესიები“;
§
მუსიკალური
CD
§
1 დიდი
ოცთეთრიანის ბარათი
§
1 ბიზნესების
სამაგიდო ბარათების ნაკრები
Comments
Post a Comment